سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتو بصیرت

امام هادی(ع)

گاه گاهی به مظلومیت شیعه می اندیشم؛

به مظلومیت فاطمه ام ابیها(سلام الله علیها) بعد از پدر بزرگوارش نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) می اندیشم؛

به مظلومیت امیرالمؤمنین، علی ابن ابی طالب(علیه السلام) و تنهایی اش بعد از فاطمه زهرا(سلام الله علیها) می اندیشم؛

و حال،

مولایم امام هادی النقی (علیه اسلام).....

چند سال پیش مزار و حرم را تخریب کردند و اکنون اینگونه... 

از دیرباز برای تخریب اسلام و تشیع از هیچ کاری فروگذار نکردند. اما هیچگاه به هدف شومشان نرسیدند!

جاهلان بدانید؛ شیعه صاحب دارد؛

شیعه بصیرت دارد؛

شیعه روشنگر دارد؛

شیعه 14 خورشید تابان دارد که نور هدایتشان و علم و معرفتشان او را به حال خود رها نمی کند؛

آری، شیعه بیدار است و بیدار خواهد ماند!

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 11:8 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

 

بیست و هفتم فروردین ماه
سالروز عروج ملکوتی العبد محمد تقی بهجت فومنی (ره)

آیت الله بهجت

آقایانی که طالب مواضع هستند، از ایشان سوال می شود آیا به مواعظی که تا به حال شنیده اید عمل کرده اید یا نه؟ آیا میدانید هرکس به معلومات خود عمل کرد خداوند مجهولات او را معلوم می فرماید؟ آیا باید دعوت به حق از طریق لسان باشد؟ آیا نفرموده با اعمال خودتان دعوت به حق بنمایید، آیا طریق تعلیم را باید یاد بدهیم یا آنکه یاد بگیریم؟

.... بعضی التماس دعا میگوییم برای چه؟ درد را بیان میکنند، دوا را معرفی می کنیم. به جای تشکر و به کار انداختن باز می گویند "دعا کنید"! دور است آنچه می گوییم و آنچه میخواهند. شرطیت دعا را با نفسیت آن مخلوط می کنند. ما از عهده تکلیف خارج نمی شویم؛ بلکه باید از عمل نتیجه بگیریم و محال است عمل بی نتیجه باشد و نتیجه از غیر عمل حاصل بشود.

....ما اگر خدا ترس بودیم، از ما می ترسیدند کسانی که اصلا نمیشناسند ما کی هستیم، چه کاره هستیم. می ترسند کاری بکنند که ما غضبناک شویم، چرا؟ چون دیگر غضب ما غضب خداست، اگر با خدا هستیم. عرض کردند به سیدالشهدا (علیه السلام) اگر اذن بدهی همین حالا هیچ جا نرفته، از جایت حرکت نکرده دشمن را هلاک می کنیم، این را اجنه گفتند. فرمود: "والله قدرت من از قدرت شما بیشتر است – این کسی است که اسم اعظم بلد است- لکن اگر من کشته نشوم ، این مردم با چه امتحان می شوند؟!"

اینجا دار امتحان است، شما در این فکر باشید که خودتان را اصلاح کنید. مابین خودتان و خدایتان عایقی، مانعی پیدا نشود. اگر اصلاح کردید، رفع مانع کردید بین خودتان و خدا و وسائط (انبیاء و اوصیا) خدا اصلاح میکند میان شما و خلق ....

(برگرفته از کتاب بهجت عارفان)

 

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ یکشنبه 91/1/27 ] [ 6:52 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید آوینی: 
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند انشاءالله این شهید را با پیغمبر محشور کند. من حقیقتا نمی دانم چطور می شود انسان احساساتش را در یک چنین مواقعی بیان و تعبیر کند؟ چون در دل انسان یک جور احساس نیست. در حادثه ی شهادتی مثل شهادت این شهید عزیز چندین احساس با هم هست. یکی احساس غم و تاسف است از نداشتن کسی مثل سید مرتضی آوینی. اما چندین احساس دیگرهم با این همراه است که تفکیک آنها از همدیگر و باز شناسی هریک و بیان کردن آنها کاربسیار مشکلی است.

شهید آوینی

سایز اصلی عکس

کاش با تو بودیم آن زمان که فرشتگان، تو را بر هودج نور می‌گذاشتند و بالهای خویش را سایبان زخمهای روشن تو می‌کردند. گریه ما، نه برای رفتن تو، که برای جا ماندن خویش است. احساس می‌کنم که در این قیل و مقال، چه قال گذاشته شده‌ایم، چه از پا افتاده‌ایم، ‌چه در راه مانده‌ایم، چه در خود فرو شکسته‌ایم...   (سید مهدی شجاعی)


داغ کن - کلوب دات کام
[ دوشنبه 91/1/21 ] [ 12:20 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]

یا فاطمه الزهرا(ُس)، فاطمیه، شهادت، مادر

دیشب که على تو را غسل می‌داد وقتى اشک‌هاى جانسوز او را دیدم، وقتى ضجه‌هاى حسن و حسین را شنیدم، وقتى مو پریشان کردن و صورت خراشیدن زینب و ام‌کلثوم را دیدم دیگر تاب نیاوردم. نه من، که کائنات بی‌تاب شد و چیزى نمانده بود که من فرو بریزم و زمین از هم بپاشد و کائنات سقوط کند  .
تنها یک چیز، آفرینش را بر جا نگاه داشت و آن تکیه على بود بر عمود خیمه خلقت، ستون خانه تو.
على سرش را گذاشته بود بر دیوار خانه تو و زار زار می‌گریست.
این اگر چه اوج بی‌تابى على بود اما به آفرینش، آرامش بخشید و کائنات را استقرار داد.
چه شبى بود دیشب!

سنگینى بار مصیبت دیشب تا آخرین لحظه حیات، بر پشت من سنگینى می‌کند. همچنانکه این قهر بزرگوارانه تو کمر تاریخ را می‌شکند.
از على خواستى که ترا شبانه دفن کند و مقبره‌ات را از چشم همگان مخفى بدارد.
می‌خواستى به دشمنانت بگویى دود این آتش ظلمى که شما برافروخته‌اید نه فقط به چشم شما که به چشم تاریخ می‌رود و انسانیت، تا روز حشر از مزار دُردانه خدا، محروم می‌ماند. چه سند مظلومیت جاودانه‌اى! و چه انتقام کریمانه‌اى!
دل من به راستى خنک شد وقتى که صبح، دشمنان تو با چهل قبر مشابه در بقیع مواجه شدند و نتوانستند بفهمند که مدفن دختر پیامبر کجاست.
من شاهد بودم که در زمان حیاتت آمدند براى دغلکارى و نیرنگ‌بازى اما تو مجال ندادى و آنها باقى مکر و سیاست را گذاشته بودند براى بعد از وفات و تو آن نقشه را هم نقش بر آب کردى.
اما همیشه خشک و تر با هم می‌سوزند، مؤمنان و مریدان آینده تو نیز اشک حسرت خواهند ریخت، گم کرده خواهند داشت و در فراق مزار تو خواهند گداخت.
چهل قبر مشابه! چهل قبر همسان! و انسانها بعضى واله و سرگشته، برخى متعجب و حیران، عده‌اى مغبون و شکست خورده، گروهى از خشم و غضب، کف به لب آورده و معدودى از خواب پریده و هشیار شده...

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ پنج شنبه 91/1/17 ] [ 7:36 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]

یا فاطمه الزهرا(س)

سؤال این بود:
این فاطمه با این شخصیت، با این عظمت، با این جلال و جبروت، با این قرب و منزلت وقتى پا به عرصة زمین بگذارد، چه خواهد شد؟ چه طوفانى به وقوع خواهد پیوست؟ چه معجزه‌اى رخ خواهد داد و خلایق با او چگونه برخورد خواهند کرد؟  !
مسأله، مسألة کوچکى نبود، خلایق همیشه بر روى زمین به دنبال خدایى ملموس و محسوس می‌گشتند، بت را نه به این دلیل می‌ساختند و می‌پرستیدند که او را خدا می‌دانستند، بت را می‌خواستند به عنوان جلوه‌اى محسوس از خدا بر روى زمین، بت‌ها را به عنوان شفعائى در نزد خدا تصور می‌کردند. آنها را واسطة میان خود و خدا می‌پنداشتند.
به بت می‌گفتند آنچه را که از خدا می‌خواستند، طلب باران، طلب بخشش، طلب وسعت، طلب... می‌خواستند مجرایى باشد که همه خواسته‌ها و طلب‌ها، از آن طریق مطمئن، به سوى خدا صعود کند.
بت‌ها تجسم کاذب این نیاز بودند وخدا می‌خواست کسانى را به زمین هدیه کند که تجسم صادق این درخواست باشند. محبوبى ملموس و محسوس باشند، دستگیر مردم باشند براى رفتن به سوى او و خلاصه، چیزى باشند میان مردم و خدا، برتر از مردم، پایین‌تر از خدا.

و تو اى فاطمه و پدر و شوى و فرزندان تو چنین بودید.

وَلَها جَلالٌ لَیْسَ فَوْقَ جَلالُها اِلاّ جَلالُ الله جَلَّ جَلالُه وَلَها نَوالٌ لَیْسَ فَوْقَ نَوالِها اِلاّ نَوالُ اللهَ عَمَّ نَواله.
فاطمه را جلال و جبروت و عظمتى است که برتر از او هیچ جلالى نسیت مگر جلال خداوند جلّ جلاله و هم او را بخشش و عطا و کرمى است که برتر از او هیچ نوال و کرامتى نیست مگر نوال خداوند، عمّ نواله.

 


داغ کن - کلوب دات کام
[ دوشنبه 91/1/14 ] [ 3:32 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]

"مبارک باد بر شما چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برابرند و فقط در پناه تقوا و برتری به اخلاق فاضله و اعمال صالحه هست و تفاوت بین زن و مرد و بین اقلیت های مذهبی و دیگران در امر اجرای عدالت نیست..."

(بیانات حضرت امام خمینی قدس سره به مناسبت 12 فروردین 1358)

12فروردین

12 فروردین روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین، و روز انقلاب اسلامی است که بی شک زمینه ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان خواهد بود. این روز مقدس، سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران است که از معنویت و روحانیت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال و آرزوهای حیوانی خود می دانند.

در روز 12 فروردین، ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران بر مبنای آرای اکثریت قریب به اتفاق مردم و رأی 98/2% ملت مسلمان ایران تثبیت شد؛ و تشکیل این نظام مقدس، نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت کرد و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلکه این بارقه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان درخشید که بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارک و تعالی شاهد باشند. 

12 فروردین، روز جمهوری اسلامی و نماد بصیرت ملت ایران گرامی باد!


داغ کن - کلوب دات کام
[ جمعه 91/1/11 ] [ 7:7 صبح ] [ پرتو ] [ نظر ]

حجت الاسلام قرائتی در آستانه فرارسیدن ایام نوروز با ارسال دستنوشته ای خطاب به تمامی جوانان و کودکان ایران زمین، ضمن تبریک این عید از آنان برای ایجاد یک نهضت معنوی و شیرین و علمی در آغاز بهار دعوت نمود.

حجه الاسلام قرائتی

به گزارش روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی این دستنوشته شامل معرفی 2 عنوان کتاب با عناوین "دقایقی با قرآن" و "پیوندهای نماز" می باشد که در این متن از جوانان و تمامی مردم ایران خواسته شده در ایام نوروز چند دقیقه ای از جلسات وبازدید ها را به بیان و یاد آوری نکاتی از این کتابها اختصاص دهند تا بدون صرف هیچ هزینه ای این جلسات رنگ علمی، اخلاقی و قرآنی و امام زمانی (ع) به خود بگیرد.

متن کامل نامه:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله

سلام علیکم

فرزندان عزیزم عید شما مبارک

ما از هر فرصتی به نفع حق باید استفاده کنیم. در طول سال بهترین فرصت برای دید و بازدید فامیل به خصوص نسل نو ایام عید نوروز است. من به عنوان یک معلم قدیمی حلول سال 91 را به شما و بستگان عزیزتان تبریک می گویم و چند پیشنهاد به شما دارم:

 در جلسات فامیلی در کنار پذیرایی ها و گفتگوها دو دقیقه را از فامیل فرصت بگیرید و جلسه را به رنگ علمی، اخلاقی و قرآنی و امام زمانی (ع) در آوریم.برای این کار دوکتاب روان و شیرین از ستاد تفسیر و نماز خدمت شما داده می شود.

یکی از این کتابها را جمعی از اساتید دانشگاه از هزاران صفحه تفسیر انتخاب کرده اند و آیاتی را که همه مردم در همه زمانها و مکانها با آن سرکار دارند مشخص کرده و آن آیات ترجمه و به صورت مختصر تفسیر شده است.

عیدی ما به شخص شما این دوکتاب است و عیدی شما به بستگان، خواندن حداقل یک آیه و تفسیر آن و یا بازگو کردن نکته ای از این دو کتاب باشد.

با این کار ما می توانیم هزاران جلسه چند دقیقه ای بین دوستان و فامیل بدون هزینه تشکیل دهیم و جلسات خود را رنگ الهی دهیم و سال نو را همراه با نور قرآن ، تفسیر و نماز آغاز کنیم.

از خداوند برای غفلت تاکنون خود عذر خواهی میکنم و از شما برای یک نهضت معنوی ساده و شیرین و علمی در آغاز بهار استمداد می کنم.

محسن قرائتی

برای دانلود و  آشنایی بیشتر با کتابها به ادامه مطلب مراجعه کنیدتبسم

ادامه مطلب...

داغ کن - کلوب دات کام
[ پنج شنبه 91/1/3 ] [ 10:18 عصر ] [ پرتو ] [ نظر ]
درباره وبلاگ

الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
لینک دوستان
امکانات وب
با کلیک بر روی +1 ما را در گوگل محبوب کنید